Acțiunea s-a înscris în cadrul proiectului Erasmus + nr. 2017-1-RO 01–KA 102-036788, cu titlul „Voluntariat și asistența socială în mediul ecumenic ” din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educație, formare profesională, tineret și sport, proiect ce o are ca și coordonator principal pe doamna prof. dr. Moscalu Luminița.
Prezența elevilor seminariști în orașul Granada a debutat cu repartizarea pe grupe de practică în cele 4 centre aparținătoare Federației Granadine a persoanelor cu dizabilități fizice organice „FEGRADI COCEMFE” și M.E.P. Europrojects Granada, respectiv Centrul social Fegradi, Aspayn, Los Tulipanes și Claret. În cadrul plasamentului de practică al elevilor, aceștia au învățat să adopte metode diverse specifice fiecărei probleme și caz particular al persoanelor în cauză, cum ar fi realizarea unor suporturi de consiliere, dezvoltarea de programe pentru tineri și persoane cu nevoi speciale, desfășurarea unor activități de socializare cât și sportiv-distractive.
De asemenea , elevii s-au bucurat și de o serie numeroasă de vizite culturale. Astfel, în orașul Granada au vizitat Catedrala Arhiepiscopală, Mănăstirea Cartuja, Biserica Fericitul Ieronim , Biserica Sfinții Apostoli Petru și Pavel, Palatul Alhambra, Capela Regală, Grădina Generalife, Cartierul Albaicin, Parcul Științific și turul orașului cu trenulețul panoramic. În orașul Cordoba itinerariul a cuprins Podul roman (sec. I și apoi refăcut), Palatul Creștinilor Monarhi, Piața del Patro (sec XVI), Plaza de la Corredera (arena luptelor de tauri). În Gibraltar elevii au bifat următoarele: ascensiunea pe stânca Gibraltar (412m) cu viziunea rezervației naturale de maimuțe si vegetație mediteraneana (1816), Europa Point - locul de unde se vede teritoriul orașului Maroc (Africa), bulevardul Main Steet, pista aeroportului pe șoseaua Winston Churchill.
Experiența elevilor dobândită în această perioadă a avut, în primul rând, un rezultat deosebit prin dezvoltarea anumitor competențe, cunoștințe și abilități necesare pentru continuarea activităților lor pastoral misionare și social-filantropice și, în egală măsură, dezvoltarea personală a lor în scopul realizării unei mai bune comunicări în spirit european prin dialog interlinvigstic, intercultural și nu în ultimul rând, interconfesional și al respectului reciproc. Totodată , ei s-au bucurat și de efectuarea unui curs de limbă spaniolă (patru ore) pe parcursul a doua ore, finalizat cu obținerea unui „Certificat european de pregătire lingvistică spaniol”.
Încununarea participării și implicării elevilor, cât și a cadrului didactic care a monitorizat întreaga lor activitate, a constat în răsplătirea acestora de către M.E.P.( Mobility European Projects) Europroject Granada, SL cu „Certificatul de Recunoaștere a experienței și competențelor dobândite”. (Pr. prof. Cojan Dan Ovidiu)