Mai multe detalii cu privire la această activitate ne-a oferit Teodor Pascariu, coordonator de proiect: „Cine suntem noi? De unde venim şi încotro mergem? Care este bagajul cu care pornim la drum? Studiile moderne arată că familia influenţează formarea identităţii copilului până la vârsta de 12 ani, iar mai apoi grupul de la şcoală sau prietenii cu care acesta îşi petrece timpul liber au un rol formator pronunţat. Însă, reuşesc tinerii să-şi păstreze o identitate doar urmând valorile unui grup din care fac parte sau este nevoie de hotărâre pentru a-şi găsi eu-ul propriu şi a se delimita încet de masa comunităţii, tocmai pentru a nu se confunda cu aceasta? Spre această din urmă afirmaţie am purtat discursul cu mai multe clase de liceu în săptămâna 16-22 aprilie, având invitat pe domnul doctorand Bogdan Vlăduţ Brânză de la Facultatea de Teologie Ortodoxă din Iaşi. Ne-am bucurat mult de deschiderea şi interesul elevilor pentru o astfel de temă. De la tineri ce urmează specializări teoretice, până la elevi pe profil vocaţional, de la unii mai timizi la alţii însetaţi de a pune întrebări, de multe ori încuietoare, paleta de elevi de care am avut parte ne-a provocat şi considerăm că am lămurit, măcar în parte, din frământările primei vârste a tinereţii. Mulţumim domnului doctorand Bogdan Vlăduţ Brânză pentru deschiderea de care a dat dovadă şi pentru timpul acordat. De asemenea, mulţumim profesorilor cu care colaborăm, prof. de religie Denisa Mănoiu de la Colegiul Naţional „Costache Negruzzi“ din Iaşi şi inspector în cadrul Inspectoratului Judeţean Iaşi, prof. Alexandra Budu de la Colegiul Naţional de Arte „Octav Băncilă“ din Iaşi, prof. Anabel Sava de la Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir“ din Iaşi, prof. Camelia Elena Chiharoi de la Colegiul Naţional din Iaşi, precum şi tuturor celor ce ne-au sprijinit în desfăşurarea acestor întâlniri din cadrul proiectului „Dialoguri la ţintă“, desfăşurat de CSN Iaşi. (Flavius Popa, Teodor Pascariu)